top of page
i-did_logo_vertical.png

Bianca over haar werk bij i-did: "We moeten commercieel denken om sociaal te kunnen blijven"

  • Foto van schrijver: Eva
    Eva
  • 7 uur geleden
  • 3 minuten om te lezen

Als er iemand is die i-did door en door kent, dan is het Bianca Slijkhuis-Ravelli wel. Al zes jaar werkt ze bij de sociale onderneming waar textiel én mensen een tweede leven krijgen. Ze begon op de administratie en sales support en is inmiddels doorgegroeid tot teamleider sales support. Haar rol is breder dan de functietitel doet vermoeden: ze springt bij waar nodig en beheert daarnaast enkele key accounts. “Voor mij draait sales niet alleen om verkopen,” vertelt Bianca, “maar om het delen van verhalen en samen met de klant ontdekken waar onze interesses en doelen samenkomen.”


Samen impact maken

Een samenwerking waar Bianca bijzonder trots op is, is die met de Efteling. “Hun ambitie om in 2030 volledig klimaatneutraal te zijn sluit perfect aan bij onze visie op circulaire oplossingen. Samen hebben we onderzocht hoe we hun kledingafval een tweede leven kunnen geven, een traject dat is uitgegroeid tot een duurzame samenwerking. Wat deze samenwerking voor mij bijzonder maakt, is dat we niet alleen een oplossing boden, maar echt samen iets hebben opgebouwd. Het laat zien wat er mogelijk is als je duurzaamheid, creativiteit en samenwerking combineert.”


ree

Over veerkracht en vertrouwen

De periode rond het faillissement van i-did beschrijft Bianca als een van de meest intense momenten uit haar loopbaan. “Het voelde onzeker en soms ontmoedigend, omdat je niet wist wat er ging gebeuren en wat dat zou betekenen voor het werk en de mensen om je heen. Toch besloot ik te blijven, omdat ik geloofde in de missie van het bedrijf en in de mensen met wie ik werkte. Ik voelde dat er nog iets waardevols te doen was, iets wat verder ging dan de moeilijke omstandigheden van dat moment.”


Van die periode leerde ze veel. “Ik heb gezien hoe belangrijk veerkracht en doorzettingsvermogen zijn. En hoe cruciaal open communicatie en vertrouwen zijn, zowel binnen het team als met klanten. Het heeft me sterker gemaakt en me laten inzien dat juist in moeilijke tijden kansen liggen om te groeien en samen oplossingen te vinden.”


ree

Bianca met een deel van het team bij de Changemaker award van nlgroeit in 2024


Bouwen aan de toekomst

Vandaag de dag haalt Bianca haar energie uit de hernieuwde opbouw van i-did. “Wat mij nu drijft, is het gevoel dat we samen het bedrijf weer vanaf de grond kunnen opbouwen. Ik vind het ontzettend leuk om processen te optimaliseren en zo iedereen in zijn kracht te zetten. Natuurlijk was het faillissement een moeilijke periode, maar het biedt ook kansen om dingen anders te doen en mee te denken over hoe we het beter kunnen aanpakken. Bij i-did kan en mag dat, en dat is iets waar ik echt dankbaar en trots op ben: iedereen is gelijk, ideeën worden gehoord en er wordt écht impact gemaakt. Op mens én product niveau.”


Kleine dingen, groot verschil

Wat Bianca vooral heeft geleerd van de mensen op de werkvloer, zijn de kleine dingen. “Iets simpels als een bedankje of een compliment kost niets, maar kan iemand enorm motiveren. Juist daardoor wordt ons team sterker en behalen we samen betere resultaten. Dat maakt het werk voor iedereen leuker en waardevoller.”

Bianca is echt van onschatbare waarde voor i-did,” vertelt Eva, marketing specialist bij i-did. “Ze is gemotiveerd, georganiseerd, kritisch (maar dan op de fijne manier), stelt de juiste vragen, zet altijd een stapje extra en is bovendien ontzettend lief. Ik ben heel blij dat ik na de doorstart weer met haar mag werken.”
ree

i-did begeleidt mensen naar werk 🤝 In Nederland zitten ongeveer 400.000 mensen in de langdurige bijstand: van alleenstaande ouders en 55-plussers tot statushouders. Veel van hen willen graag werken, maar hebben een duwtje in de rug nodig. i-did biedt hen een werkplek waar ze, met goede begeleiding en coaching, kunnen groeien, leren en ontwikkelen. Zo bouwen ze zelfvertrouwen op en doen ze weer mee aan de maatschappij.

Opmerkingen


bottom of page